انتشار کتاب با موضوع داعش و نقض حقوق بشر در عراق  
کد خبر: 4019364
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹

انتشار کتاب با موضوع داعش و نقض حقوق بشر در عراق  

مرکز مستندسازی جنایات افراط‌گرایانه وابسته به امور فرهنگی آستان مقدس عباسی، بتازگی کتابی با عنوان «انتهاکات داعش للقانون الدولی لحقوق الانسان»(نقض قوانین بین‌المللی حقوق بشر از سوی داعش» را منتشر کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه جهانی الکفیل، عباس القریشی، مدیر مرکز مستندسازی جنایات افراط‌گرایانه، درباره این کتاب که به قلم دکتر فاضل الغراوی، عضو کمیساریای عالی حقوق بشر در عراق به چاپ رسیده است، گفت: این کتاب نخستین اثر در زمینه مستندسازی جنایات افراط‌گرایان در عراق به‌شمار می‌رود؛ نویسنده در این کتاب به اصول فکری گروه تروریستی داعش و تاریخ جنایات این گروه و رهبران آن پرداخته و تفاوت‌های گروه داعش با سایر گروه‌های سلفی مانند القاعده، النصره و ... را نیز بررسی کرده است.
 
القریشی ادامه داد: نویسنده در کتاب خود مقالات و تحقیقاتی را آورده است که ثابت می‌کند گروه تروریستی داعش حقوق بشر را در همه طیف‌های مذهبی و نژادی در عراق نقض کرده است. نویسنده همچنین مجموعه‌ای از نقض‌ قوانین بین‌المللی و نقض حقوق بشر را که شامل شمار زیادی از قربانیان و نجات‌یافتگان از چنگ داعش بوده، در این دوره تاریک از تاریخ عراق مستندسازی کرده است.
 
وی در پایان اظهار کرد: این کتاب در نمایشگاه دائمی کتاب بخش امور فرهنگی آستان مقدس عباسی که در بین‌الحرمین برپا شده، موجود است و عرضه می‌شود.
انتهای پیام
captcha